اخبار گراشی ها

ساخت وبلاگ

هفت برکه (گریشنا): حامیان ایتام به مناسبت سالروز ولادت امام علی(ع) می‌توانند برای شرکت در طرح اکرام ایتام ثبت‌نام کنند.

به گزارش روابط عمومی ستاد اکرام ایتام و محسنین کمیته امداد امام خمینی(ره): مدیریت کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان گراش با اشاره به اجرای طرح ثبت نام اکرام ایتام در روز پنج‌شنبه، دوم اردیبهشت ماه، هم زمان با میلاد با سعادت حضرت علی (ع) گفت: «این طرح با شعار ‏«هیچ یتیمی احساس یتیمی نخواهد کرد» ‏همزمان با سراسر کشور در گراش نیز برگزار می‌شود.»

او افزود: « در راستای ترویج، نشر و تبیین مفهوم ولایت و فرهنگ غنی علوی، ترویج و تبلیغ فضائل و طرح سیره عملی امیر المومنین حضرت علی( ع) در دستگیری از نیازمندان جامعه اجرای طرح اکرام ایتام با هدف دعوت از مردم برای تأسی به امیرالمومنین علی (ع) برای بر عهده گرفتن سرپرستی ایتام است که ایام میلاد ائمه هدی به خصوص ابوالایتام، امیر‌مومنان حضرت علی (ع)  فرصتی مناسب برای گسترش فرهنگ و ارزش‌های اسلامی و معرفی هر چه بیشتر فضایل امیرالمومنین علی علیه السلام و آموزه‌های علوی است.»

این کمیته هم‌زمان با سراسر کشور مردم مومن و خیراندیش را دعوت می‌کند تا با تأسی از آن امام بزرگوار در طرح اکرام ایتام مشارکت کنند و در سال‌روز میلاد مسعود امیرالمومنین علی (ع) و روز پدر و با شعار «هیچ یتیمی احساس یتیمی نخواهد کرد» حماسه‌ای دیگر در یاری رساندن به ایتام خلق کنند و با ثبت نام در طرح اکرام ایتام یاری‌گر آینده سازان کشور اسلامیمان باشند، به همین منظور، همزمان با زادروز سراسر نور و شادی آن امام همام، پایگاه‌های ثبت نام طرح اکرام ایتام در مساجد و تکایای برگزار کننده مراسم نورانی جشن میلاد با همکاری هیات امنا مساجد، آماده استقبال از خیرین نیکوکار و حامیان نیک اندیش ایتام خواهند بود.»

برای گرفتن اطلاعات بیشتر می‌توانید به شماره‌های ۸۰۹۰ ۵۲۴۴ – ۸۸۸۱ ۵۲۴۴ –  ۸۵۸۵ ۵۲۴۴ در بخش ستاد اکرام ایتام و محسنین گراش تماس بگیرید.

۱

ارسال مطلب به دوستان ارسال مطلب به دوستان Print This Post Print This Post

اخبار گراشی ها...
ما را در سایت اخبار گراشی ها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان gerashnews بازدید : 211 تاريخ : سه شنبه 31 فروردين 1395 ساعت: 17:08

هفت برکه (گریشنا): فاطمه خواجه و مهروش شیبانی دو عضو شورای شهر گراش در اولین همایش بانوان عضو شوراهای اسلامی استان فارس شرکت کردند.

به گزارش خبرنگار هفت برکه،امروز، سی‌ام فروردین،همایشی با عنوان بانوان عضو شوراهای اسلامی استان فارس با حضور دستغیب، مدیر کل امور بانوان در استان فارس و نعمتی، رییس شورای استان و همچنین تقیه، مشاور عالی شورای استان به میزبانی شهرستان جهرم برگزار شد که فاطمه خواجه و مهروش شیبانی از اعضای شورای اسلامی گراش نیز در این همایش حضور داشتند.

خواجه در مورد این همایش به نقل از مشاور عالی شورای استان می گوید: «برگزاری این همایش با هدف آشنایی و در اختیار قرار دادن تجربیات بانوان عضو شوراهای استان انجام شد و قرار بر این است که این همایش دو ماه یک بار و هر بار در شهرهای مختلف استان برگزار شود. بانوان عضو شورای اسلامی شهر می‌توانند پنج مورد از درخواست‌های خود را بر حسب نیاز‌های اولویت‌دار هر شهر مطرح کنند تا برای پیگیری نهایی به شورای استان فرستاده شود و در صورت صلاحدید و تصویب برای پیگیری بیشتر به شورای عالی استان‌ها و در نهایت برای به تصویب رسیدن آن به مجلس انتقال داده شود.»

خواجه بیان می‌کند: « احداث پارک بانوان و مرکز مشاوره‌ی رایگان و مراکز کارافرینی بانوان با سرمایه گذاری اولیه خیرین از مهم‌ترین خواسته‌های بانوان عضو شورای اسلامی استان بود اما با توجه به تاکید ما و آماده بودن زیرساخت‌هایی احداث پارک بانوان در گراش، دستغیب این قول مساعد را به ما داد که در این زمینه پیگیری‌ها در شورای استان بیشتر شود.

جلسه‌ی پرسش و پاسخ و به چالش کشیدن فعالیت بانوان و همچنین گلایه‌مندی بانوان حاضر در همایش از این مساله که چرا حضور و عملکرد بانوان در شورا از دیدگاه آقایان همیشه ضعیف‌تر و کم‌رنگ‌تر است از موضوعات مطرح شده در این همایش بود.» در این همایش با اهدای لوحی از طرف شورای استان به مناسبت تولد حضرت فاطمه زهرا(س) و روز زن از بانوان شوراهای استان فارس تقدیر و تشکر شد.

در بخش پایانی بانوان حاضر در همایش از غار سنگ شکن جهرم بازدید کردند.

shora2

ارسال مطلب به دوستان ارسال مطلب به دوستان Print This Post Print This Post

اخبار گراشی ها...
ما را در سایت اخبار گراشی ها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان gerashnews بازدید : 261 تاريخ : سه شنبه 31 فروردين 1395 ساعت: 14:10

گریشنا (هفت‌برکه): با موافقت وزارت بهداشت مرکز بهداشتی درمانی بخش ارد شبانه‌روزی می‌شود و سه پزشک در آن خدمت خواهند کرد.

به گزارش دفتر فرماندار، فرماندار گراش از ارتقاء مرکز بهداشت و درمان بخش ارد به درمانگاه شبانه‌روزی خبر داد و افزود: ارتقاء مرکز بهداشتی درمانی ارد به صورت شبانه‌روزی در راستای خدمات‌رسانی بهتر به مردم این بخش پیگیری شد و با توجه به نیاز مردم و مشکلات حوزه بهداشت و درمان، این بخش از داشتن یک مرکز درمانی شبانه روزی محروم بود.

اصغر فرودی دسترسی آسان مردم این منطقه به خدمات بهداشتی و درمانی و ارتقاء شاخصه‌های سلامت را یکی از اهداف مهم در راه‌اندازی درمانگاه شبانه‌روزی در بخش ارد عنوان کرد و اظهار داشت: در جریان سفر سال گذشته دکتر هاشمی وزیر بهداشت و درمان به شهرستان گراش مطالبات مردم بخش ارد در حوزه بهداشت و درمان مورد رایزنی و پیگیری قرار گرفت و با همکاری امام جمعه، نماینده مردم، معتمدین، مسئولین حوزه بهداشت شهرستان و مساعدت مسئولین استانی راه‌اندازی درمانگاه شبانه روزی در بخش ارد تصویب و قائم مقام وزارت بهداشت دستور اجرایی این طرح را داده است.

با دستور قائم مقام وزارت‌خانه با شبانه‌روزی شدن درمانگاه بخش ارد، سه پزشک عمومی، سه پرستار و یک ماما در این مرکز خدمت خواهند کرد.

فرماندار گراش اجرای سیاست های رفاهی منسجم در حوزه بهداشت و درمان و تعهدات دولت در ارتقای نظام سلامت یکی از دستاورد های مهم اجرای طرح تحول نظام سلامت در دولت یازدهم عنوان کرد و افزود: حرکت دولت بر مبنای تاکیدات مقام معظم رهبری در تحقق ارتقاء نظام سلامت و کاهش رنج بیماران و دغدغه مردم در این بخش دستاورد مهم برای کشور است.

اصغر فرودی با بیان اینکه گراش یکی از بهترین مراکز درمانی استان فارس را دارد، تصریح کرد: با دغدغه قرار دادن مشکلات حوزه بهداشت و پیگیری مسئولین نظام و همراهی خیرین رضایتمندی از خدمات درمانی در شهرستان گراش نسبتا مطلوب است.

نماینده دولت تدبیر و امید در شهرستان گراش خدمت به مردم یکی از اصلی ترین اهداف نظام جمهوری اسلامی ایران دانست و خاطر نشان ساخت: مسئولین نظام در ارگان‌های مختلف خدمت صادقانه به مردم را سرلوحه کار خود قرار داده اند و رویکرد دولت در خدمت به مردم حرکت در مسیر توسعه و پیشرفت کشور است.

IMG_9957

Forrodi Farmandar (2) Darmangah Arad

ارسال مطلب به دوستان ارسال مطلب به دوستان Print This Post Print This Post

اخبار گراشی ها...
ما را در سایت اخبار گراشی ها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان gerashnews بازدید : 243 تاريخ : دوشنبه 30 فروردين 1395 ساعت: 17:58

هفت برکه(گریشنا): امیر عمیدی دبیر  و سرمربی پیشین تیم ملی تنیس روی میز سفر پنج روزه‌ای به گراش خواهد داشت.

به گزارش روابط عمومی هیات تنیس روی میز گراش؛ امیر عمیدی به منظور سطح ارتقاء فنی و همگانی تنیس روی میز شهرستان گراش روز دوشنبه سی‌ام فروردین وارد گراش خواهد شد و جلسات و برنامه‌های مختلفی را برگزار خواهد نمود.

عمیدی به همراه هیات تنیس روی میز شهرستان جلساتی با فرماندار، شهردار، اعضا شورا شهر، روسا ادارت ورزش و جوانان، آموزش و پرورش، جمعیت هلال احمر، شبکه بهداشت و درمان، دانشگاه علوم پزشکی، هیات امناء ورزش و جوانان، موسسه آبشار اندیشه، بازیکنان و خانواده آن‌ها  و مدیران و دبیران تربیت بدنی آموزش و پرورش خواهد داشت.

در دیگر برنامه‌های عمیدی برگزاری کلاس‌های ارتقاء فنی بازیکنان و مربیان برتر استان خواهد بود.

امیر عمیدی حدود ۲۷ سال رییس کمیته آموزش فدارسیون تنیس روی‌میز بوده و در سوابق او دبیری فدراسیون، مربیگری تیم‌های ملی جوانان و بزرگسالان ایران دیده می‌شود.

DSC01557

ارسال مطلب به دوستان ارسال مطلب به دوستان Print This Post Print This Post

اخبار گراشی ها...
ما را در سایت اخبار گراشی ها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان gerashnews بازدید : 220 تاريخ : دوشنبه 30 فروردين 1395 ساعت: 11:51

هفت برکه(گریشنا): جشنواره استعدادیابی هر خانواده یک قهرمان تنیس روی میز با حضور پنجاه و سه نفر در خانه پینگ پنگ بانو حاجیه رضوی گراش برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی هیات تنیس روی میز شهرستان گراش؛ جشنواره استعدادیابی هر خانواده یک قهرمان تنیس روی میز روز چهارشنبه، بیست و پنجم فروردین ماه با حضور پنجاه و سه پسر مقطع ابتدایی برگزار شد. در این جشنواره کارشناسان کمیته استعدادیابی و نخبه پروری تنیس روی میز شهرستان از تمامی شرکت کنندگان تست‌های استعدادیابی گرفتند و پس از بررسی‌های لازم نفرات برگزیده مرحله اول را معرفی خواهند کرد.

این جشنواره به منظور آینده‌ نگری تنیس روی میز شهرستان برگزار شد.

m10

ارسال مطلب به دوستان ارسال مطلب به دوستان Print This Post Print This Post

اخبار گراشی ها...
ما را در سایت اخبار گراشی ها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان gerashnews بازدید : 239 تاريخ : يکشنبه 29 فروردين 1395 ساعت: 17:15

هفت برکه (گریشنا): ساکنان خیابان شهید محقق با حضور در شورای شهر و تهیه‌ی استشهاد نامه خواهان ساماندهی هر چه سریع‌تر این خیابان شدند.
خیابان شهید محقق را بیشتر مردم به عنوان کوچه استادیوم می‌شناسند. مسیری که محل عبور بسیاری از اهالی جنوب شرق گراش است. به گزارش خبرنگار هفت برکه، چهارشنبه، بیست و پنجم فروردین ماه، اعضای شورای شهر در جلسه‌‌ی هفتگی خود به دردودل‌های شهروندان خیابان شهید محقق، گوش دادند و به اعتراض‌های آن‌ها رسیدگی کردند.
حاج عبدالحسین موغلی، به نمایندگی از سایر افراد حاضر در جلسه، صحبت‌ کرد: «بیشتر مشکلات ما به خاطر قرار گرفتن استادیوم ورزشی شهدا در این خیابان است سوا از مشکلات صوتی که بیشتر اوقات آرامش و آسایش را از شهروندان این خیابان گرفته است مشکل اصلی ما به خاطر دیوار این استادیوم و نداشتن دید مناسب برای رانندگی در این خیابان است که باعث تصادفات جبران ناپذیری می‌شود. از آن‌جایی که دو مدرسه در این مسیر قرار دارند ما با اداره‌ی آموزش و پرورش هماهنگ کردیم و این اداره موافقت خود را برای همکاری با ما اعلام کردند اما مسولین استادیوم شهدا راضی به عقب‌نشینی دیوار استادیوم برای اصلاح این خیابان نیستند و این مساله گره کوری است که اهالی این خیابان چندین سال است برای رفع آن تلاش می‌کنند.»
او در ادامه استشهاد‌نامه‌ای که چند نفر از معتمدین محل آن را امضا کرده بودند را به حبیب الله مهرابی، رییس شورای شهر اسلامی گراش تحویل داد. در بخشی از این استشهاد نامه آمده است: «مدت زیادی است که به علت وجود دیوار استادیوم ورزشی از سمت خیابان شهید محقق به دلیل کم عرض بودن خیابان و نبودن محل تردد عابرین و نداشتن پیاده‌رو شاهد تصادفات متعدد و بعضا جبران‌ناپذیر وسایل نقلیه می‌باشیم که به عنوان خطری جدی و دایمی جان مردم را تهدید می‌کند.»

shora2
یکی دیگر از اعضا نیز بعد از اشاره به سروصدای تشویق یا گزارش‌های ورزشی از این استادیوم به خصوص ظهرها، گفت: « ساکنین این محل از این لحاظ نیز آرامش ندارند اما این مشکل را می‌توان نادیده گرفت اما سوال ما از شما این است که ویژگی خیابان چیست؟ خیابان کم عرضی که نه پیاده رو داشته باشد نه درخت نه روشنایی مناسب و نه محل عبور عابر پیاده در واقع کوچه‌ای است که نام خیابان را یدک می‌کشد.»
رییس شورای شهر با خیرمقدم به حاضرین گفت:« این مشکل جز دغدغه‌های همیشگی شورا بوده است ما باید از اهالی عذرخواهی کنیم چرا که در طول فعالیت شورا در این دوره ما تقریبا طرح‌هایی را در تمام نقاط شهر انجام دادیم به جز حدفاصل حسینیه حضرت علی‌اکبر(ع) تا استادیوم ورزشی. اصلاح بلوار معلم و خیابان شهید محقق از تصمیمات جدی ما در شروع این دوره از شورا بود همین‌طور که تا اصلاح شدن یک لاین بلوار معلم ما با مشکلات و اعتراض‌های زیادی روبه‌رو بودیم و بالاخره کار تا شروع به اصلاح لاین بعد در جلو استادیوم متوقف شد. برای حل این مشکل شورای شهر نیز از شما حمایت می‌کند.»
مهندس هرمزی، سخنگوی شورای شهر نیز رو به معترضین، بیان داشت: «خواسته‌ی شما خواسته‌ی به حقی است و این خیابان معیار‌های مناسب یک خیابان را ندارد. رفع این مشکل جز دغدغه‌هایی ما نیز بوده است اما سنگ‌اندازی‌هایی وجود داشته است که مانع حل این مساله شده، به هر حال مسولین استادیوم نیز راهی جز تمکین کردن، ندارند. اصرار آن‌ها این است که این محل کاربری تجاری بگیرد اما حرف ما این است که در حال حاضر بحث مبلمان شهری مهم‌تر از ایجاد دیوار و مغازه است. ما نیز مانند شما پای کار هستیم و از شما حمایت می‌کنیم و شما نیز می‌بایست با ادارات دیگر هماهنگ کنید تا کار سریع‌تر پیش برود مثلا این زمین جز زمین‌های اوقافی است و خود اداره‌ی اوقاف نیز موافق طرح اصلاح است و راه مناسب این است که شما نیز از طریق اوقاف پیگیری‌های خود را ادامه دهید.»
دکتر علی‌اصغر لطافت نیز پیشنهاد می‌دهد که با تهیه‌ی طومار و فرستادن آن به فرمانداری برای جذب حمایت آن‌ها، اهالی محل اعتراض خود را به گوش دیگر مسولین شهر نیز برسانند.
با این گیرها باید دید کی خیابان شهید محقق شکل و شمایل یک خیابان استاندارد را پیدا می‌کند؟

shora1

shora10

ارسال مطلب به دوستان ارسال مطلب به دوستان Print This Post Print This Post

اخبار گراشی ها...
ما را در سایت اخبار گراشی ها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان gerashnews بازدید : 224 تاريخ : يکشنبه 29 فروردين 1395 ساعت: 17:15

هفت برکه (گریشنا): از میان هفتصد عکس ارسالی به جشنواره عکس طبیعت ده اثر برتر معرفی شد. 

به گزارش محمود آذرایین، کارشناس هواشناسی گراش، جواد آب افکن از گراش عنوان بهترین اثر جشنواه را از آن خود کرد و عکس‌های عبدالغفار رضایی از  کوخرد بستک، مهدی ساده لاری از لارستان، ابوبکر فتحی از بستک، عدنان نعمت نیا از کوخرد بستک، حمید بهرامی از گراش، عبدالله بارکار از کوخرد بستک به عنوان اثرهای برتر انتخاب شدند.

دیگر آثار پذیرفته شده متعلق به عبدالله بارکار از کوخرد بستک، احمد جمشیدی  از شیراز، عبدالرحیم شرفی از جناح، احمد فرج پور از جاسک و علی سامان  از استهبان بود. در بخش عکاسان گراشی نیز جایزه‌ی بن کارت استفاده رایگان یک ماهه از باشگاه ورزشی امید به عبدالله محسنی، مریم دانشور و عارفه عبدالهی از گراش رسید.

در پایان برای هنرمندان برتر جوایزی به رسم یادبود ارسال خواهد شد.

انجمن هواشناسی گراش (هوای جنوب) وابسته به انجمن هواشناسی دانشگاه یزد اقدام به برگزاری جشنواره عکس طبیعت کرد. این جشنواره با همکاری کلوپ تخصصی ورزشی امید، وب سایت هوای گراش و موسسه فرهنگی نوین گراش با شعار زمینی سبز، آسمانی آبی با ارسال بیش از هفتصد عکس از طبیعت ناب ایران زمین برگزار شد.

tabehat4

ارسال مطلب به دوستان ارسال مطلب به دوستان Print This Post Print This Post

اخبار گراشی ها...
ما را در سایت اخبار گراشی ها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان gerashnews بازدید : 231 تاريخ : يکشنبه 29 فروردين 1395 ساعت: 15:18

هفت برکه(گریشنا): دومین دوره مسابقات ” آشپز باشی ” ویژه دانشجویان در دانشکده علوم پزشکی گراش برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی گراش، این مسابقه‌ی پرنشاط و جذاب، پنجشنبه شب، بیست وششم فروردین ماه ۹۵ به همت فرهنگسرای دانشکده علوم پزشکی گراش و با حضور برخی مسئولین این دانشکده و اساتید و داوران آشپزی در فضای آزاد مقابل مسجد دانشکده اجرا شد. در این مسابقه که در حدود دو ساعت به طول انجامید بیست و چهار گروه ،متشکل از یازده گروه خواهران و سیزده گروه برادران، به رقابت پرداختند.

حجت الاسلام برفر، مدیر فرهنگسرای علوم پزشکی گراش درباره داوری این مسابقه گفت:« معیار داوری این مسابقه طعم غذا، کیفیت و تزئین غذای مورد نظر بوده که با رای داوران چهار تیم به عنوان تیم‌های برتر انتخاب و به آنان جوایزی اهدا شد.»

گفتنی است که در پایان، بین دانشجویان حاضر در مراسم مسابقه‌ای نیز برگزار و به رسم یاد بود به انها جوایزی داده شد.

ashpazi-23

ارسال مطلب به دوستان ارسال مطلب به دوستان Print This Post Print This Post

اخبار گراشی ها...
ما را در سایت اخبار گراشی ها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان gerashnews بازدید : 200 تاريخ : يکشنبه 29 فروردين 1395 ساعت: 2:16

هفت برکه (گریشنا): هیات بدمینتون اولین دوره مسابقه خود را در سال جدید ویژه بانوان در رده آزاد برگزار کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره ورزش و جوانان شهرستان گراش به نقل از هیات بدمینتون، این رقابت‌ها با حضور بانوان ورزشکار در رشته بدمینتون، روز چهارشنبه، بیست‌وپنجم فروردین ماه در سالن ورزشی الزهرا(س) برگزار شد.

جبرالدینی، رییس هیات بدمینتون شهرستان در مورد این مسابقه گفت: «این مسابقه در سطح خوبی برگزار شد که امیدواریم بتوانیم با تلاش بیشتر به سطح اول بدمینتون استان برسیم. مذاکرات اولیه برای جذب مربی انجام گرفته ولی این شهرستان از کمبود سالن مناسب در مضیقه است که برنامه‌های ما را با مشکل روبه رو کردهو است. حمایت‌های ریاست اداره ورزش و جوانان از این ورزش مفرح دلگرمی برای این هیات نوپا است که امیدواریم جواب این اعتماد را بدهیم.» با پایان گرفتن این رقابت‌ها عاطفه سلیمی، سارا ورزی، سارا اسدنژاد و فاطمه جابرفدایی به صورت مشترک نفرات اول و فاطمه صادقی، زهرا عسکری و زهرا ذلقی به صورت مشترک بر سکوی دوم ایستادند.

خانم جابرفدایی، نایب رییس هیات بدمینتون بیان داشت: «هیأت بدمینتون بانوان شهرستان جهت تشویق و انگیزه بیشتر ورزشکاران برای حضور در این رشته مفرح و همچنین استعدادیابی این بازیکنان، اقدام به برگزاری مسابقات به همین روش خواهد کرد.»

او در ادامه به روابط عمومی اداره ورزش شهرستان گراش اظهار داشت: «در راستای ایجاد شور و نشاط اجتماعی، ترویج ورزش‌های همگانی و گرامیداشت هفته زن و اعیاد رجبیه یک دوره مسابقات بدمینتون بانوان شهرستان برگزار شد که کمیته اجرایی برای اجرای آن زحمات زیادی کشیدند. خانم‌ها حسین شیری، غیبی، دانشور و همچنین ابوذر عباسی با تقبل هزینه این دوره از مسابقات در اجرای این رقابت با هیات بدمینتون همکاری داشتند. در پایان به نفرات برتر مدال قهرمانی و حکم قهرمانی و هدایایی توسط حسن‌نژاد ریاست اداره ورزش و جوانان اهدا شد.

badmeinton2

ارسال مطلب به دوستان ارسال مطلب به دوستان Print This Post Print This Post

اخبار گراشی ها...
ما را در سایت اخبار گراشی ها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان gerashnews بازدید : 269 تاريخ : يکشنبه 29 فروردين 1395 ساعت: 2:16

هفت برکه (گریشنا): مراسم تجلیل از افتخار قرآنی کشور، مجتبی فردفانی، روز پنجشنبه،بیست و ششم فروردین ماه برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی مجمع‌القرآن فاطمیون گراش، قاری نوجوان، مسعود فتوحی با قرائت قرآن این برنامه را آغاز کرد و با خوش آمد‌گویی حجت الاسلام بصیری و همچنین قرائت نامه‌ی تقدیر و تشکر امام جمعه گراش، حجت الاسلام والمسلمین حسینی، مراسم، ادامه یافت.
فرودی، فرماندار شهرستان گراش و همچنین حجت الاسلام برزگر،عضو هیات مدیره تشکل‌های قرآنی سخنران‌های این مراسم بودند. سرود گروه طه (مدرسه قرآنی بشارت)، مسابقه حفظ قرآن کریم با اجرای مجتبی فردفانی، تجلیل از مجتبی فردفانی و خانواده او از دیگر برنامه‌هایی بود که به اجرا درآمد.

اصغر فرودی، فرماندار گراش در جلسه استقبال و تجلیل از مجتبی فردفانی حافظ کل قران کریم و نماینده کشور ایران در مسابقات بین‌المللی قران کریم گفت: «اگر مفاهیم عمیق قران درست بفهمیم و با تدبیر و عقلانیت به آن عمل کنیم جامعه در میسر پیشرفت و رشد متعالی قرار می‌گیرد.»
وی با بیان این که امروز کسانی هستند که به اسم قران جنایت علیه بشریت انجام می‌دهند افزود: «کج فهمی از مفاهیم پر برکت و ژرف قران باعث می‌شود انسان گمراه شود و امروز اگر کسانی هستند که به اسم قران در جامعه دارند مشکلاتی ایجاد می‌کنند به خاطر این است که درک درستی از مفاهیم قران نتوانستند داشته باشند.»
فرودی با تاکید بر این که عقلانیت مبنای قرانی دارد، افزود: «قران را باید عمیق و با توجه به آیات آن فهمید و تفسیر کرد و اگر این گونه شود جامعه در امنیت و رفاه قرار خواهد گرفت.»
فرماندار گراش توجه به نخبه پروری و ضرورت کشف نخبه در همه عرصه‌ها به ویژه قران را مورد تاکید قرار داد و خاطر نشان ساخت: «کشف و شکوفایی استعداد جوانان ضرورت جامعه است و امروز ما به خود می‌بالیم که توانستیم از یک جوان نابغه علوم قرانی استقبال و تجلیل کنیم و این رخداد مهم قطعا با پشتکار و تشوق خانواده، مدیران و متولیان امور قرانی و خیرین شهرستان اتفاق افتاده است و این چیز مهمی است که ما امروز به خود می‌بالیم و به جوانان شهرمان افتخار می‌کنیم و امیداوریم همه متولیان امر زمینه بروز استعدادهای نهفته جوانان در امور قرانی را فرهم کنند تا ما همواره شاهد جشن و تجلیل از این عزیزان باشیم.»
مجتبی فردفانی، تنها نماینده جمهوری اسلامی ایران در مسابقات بین‌المللی قرآن کریم،رشته‌ی حفظ است. این رقابت‌ها در اردیبهشت ماه سال جاری برگزار می‌شود. این مراسم با حضور مجری توانمند صدا و سیما، هاشمی‌نژاد، حجت الاسلام برزگر،عضو هیات مدیره تشکل‌های قرآنی کشور و بیش از چهارصد مهمان دیگر برگزار شد.

FARDFANI9

ارسال مطلب به دوستان ارسال مطلب به دوستان Print This Post Print This Post

اخبار گراشی ها...
ما را در سایت اخبار گراشی ها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان gerashnews بازدید : 229 تاريخ : يکشنبه 29 فروردين 1395 ساعت: 2:16

هفت‌برکه (گریشنا): جلسه شورای اداری شهرستان گراش بیست و پنجم فروردین‌ماه ساعت ۱۰ صبح با حضور فرماندار و روسای ادارات در سالن کنفرانس تازه‌تاسیس فرمانداری برگزار شد.

ادارات برنامه‌های خود را در راستای اقتصاد مقاومتی به ما اعلام کنند

اصغر فرودی، فرماندار شهرستان گراش، در راستای اجرای سیاست اقتصاد مقاومتی گفت: «قطعا دولت تدبیر و امید برنامه‌هایی در خصوص اقتصاد مقاومتی دارد و برنامه‌ها و اقدامات عملی را در راستای اجرای اقتصاد مقاومتی در رده‌های پایین‌تر و شهرستان‌ها اعلام خواهد کرد. منتظریم تا این برنامه‌ها به دست ما برسد و عملا این سیاست را شروع کنیم. اما قبل از آن ما باید ستادی را تشکیل دهیم تا اداراتی را که به نوعی در این راستا قرار می‌گیرند مشخص کنیم.»

فرودی در خصوص لزوم توجه به اشتغال‌زایی و رونق اقتصادی نیز اظهار کرد: «ما باید از همه پتانسیل‌ها و امکانات شهرستان در راستای رونق اقتصادی، اشتغال، بهره‌وری و کارآفرینی استفاده کنیم تا سیاست اقتصاد مقاومتی محقق شود. شاید همه ادارات در این ستاد قرار نگیرند، ولی از تمامی ادارات درخواست می‌شود تا برنامه‌های خود را در راستای اقتصاد مقاومتی در سال جدید به فرمانداری اعلام کنند.»

shora edari

فرودی با نگاهی مثبت به کارنامه دولت تدبیر و امید در سال گذشته گفت: «اگر بازبینی از فعالیت‌های سال گذشته چه در حوزه کلان کشوری و چه در بخش شهرستان داشته باشیم، اقدامات بسیار خوب و اساسی صورت گرفته است. در سطح شهرستان ۳۲ پروژه عمرانی خرد و کلان را علی رغم همه مشکلات اعتباری افتتاح کردیم. در حوزه عمران روستایی، بنیاد مسکن اقدامات بسیار خوبی داشت، که در این بین می‌توان به گازرسانی ارد با اعتباری بالغ بر هفت تا هشت میلیارد تومان، کلنگ‌زنی فاز دوم آب‌رسانی به بخش ارد، واریز هفتصد تا هشتصد میلیون تومان اعتبارات ارزش افزوده اداره مالیات و دارایی و اعتبارات استانداری به حساب دهیاری‌ها، ساخت پنج ساختمان دهیاری، افتتاح خانه‌های معلم، بازسازی مدارس، خریداری دو خودرروی حمل زباله و آتش‌نشانی برای روستاها، تسطیح لیزری اراضی زراعی توسط جهاد کشاورزی، آبیاری نوین در بخش کشاورزی و مرکز خرید گندم اشاره کرد. در حوزه شهری هم بلوار خلیج فارس، چندین پارک، ۱۶کیلومتر گازرسانی، ۲۴۰ واحد مسکن طلاب، مسکن بسیجیان، مسکن بهزیستی، مسکن خودمالکین، جواز تاسیس برای ۳۵ واحد صنعتی، مقاوم‌سازی مدارس و زمین چمن آموزش و پرورش را داشتیم.»

فرماندار گراش در ادامه به افتتاح چهار اداره در سال گذشته نیز اشاره کرد و گفت: «سال گذشته چهار اداره‌ی گذرنامه، میراث فرهنگی، تعاون روستایی و امور آب در گراش افتتاح شد و امسال نیز ادارات فنی و حرفه‌ای، جهاد کشاورزی، و هواشناسی در اولویت برای راه‌اندازی هستند. بعضی ادارت هم که چارت سازمانی ندارند قرار بر پیگیری است تا این ادارات نیز تقویت شوند.» فرماندار از روسای ادارات خواست تا با مسئولین مالی ادارات کل در ارتباط باشند تا بتواند اعتبارات بیشتری را جذب کنند.

shora edari24

در بخش سرمایه‌گذاری، زمینه‌ی کار هست ولی نیاز به تشویق بخش خصوصی است

فرودی سرمایه‌گذاری را نیاز اساسی امروز جامعه دانست و گفت: «سرمایه‌گذاری یکی از نیاز‌‌های اساسی جامعه است، دولت طرح سرمایه‌گذاری مشارکتی روستاییان در قالب تعاونی روستایی را اعلام کرده است که از اعتبار یک میلیارد تا هر چه طرح گنجایش داشته باشد، با سود چهار درصد، شماره حساب یارانه به عنوان ضمانت و دو سال ایام مشارکت داراست. شورای روستایی، دهیاران و بخشداران این طرح را دنبال کنند تا بتوان به نحو احسنت از آن بهره گرفت و در روستاها سرمایه‌گذاری و اشتغال‌زایی کرد. در خود شهر هم زمینه برای کار هست و نیاز به تشویق بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری است. گراش اولین شهرستانی است که در سال جدید این هدف را دنبال می‌کند و قرار است مدیران کل اقتصادی و معاون اقتصادی استاندار در رابطه با همین موضوع به گراش بیایند.»

فرماندار در جمع مدیران شهرستان بر اجرای طرح تکریم ارباب رجوع نیز تاکید کرد و گفت:« ما خدمت‌گذار مردم هستیم و باید این مردم را با انجام کارهای قانونی، احترام و راهنمایی تکریم کرد.» فرماندار در پایان از ادارات و نهادها درخواست کرد که کارها به صورت روزمرگی نباشد و از همان ابتدای سال برنامه‌ها و هدف را مشخص کنند.

او در مورد فعال شدن مجدد شرکت‌های هرمی نیز هشدار داد و گفت: «خیلی از این شرکت‌ها به بهانه شرکت‌های بازرگانی جلسات غیرقانونی برگزار می‌کنند.»

دیگر سخنرانان جلسه

بصیری، رییس مجمع القرآن فاطمیون گراش؛ سرگرد درستکار، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه گراش؛ درویشی، رییس اداره آموزش و پرورش گراش؛ مساح، معاون بهداشت و درمان گراش نیز از دیگر سخنرانان این جلسه بودند.

بصیری، رییس مجمع القرآن فاطمیون گراش، در خصوص برنامه‌های مجمع گفت: «مجمع القرآن گراش یک مکان مردمی و بدون کمک دولتی است و ماهانه قریب ۳۰ میلیون تومان هزینه می‌شود. ۶۰ نفر حافظ کل قرآن داریم که در برنامه امسال ۳۰ نفر دیگر را به عنوان حافظ کل معرفی خواهیم کرد که ۲۰ نفر از آنان زنان خانه‌دار هستند.» بصیری از مسئولین و مردم دعوت کرد روز پنج‌شنبه ۲۶ فروردین در مراسم تجلیل از مجتبی فردفانی تنها نماینده ایران در مسابقات بین‌المللی حفظ قرآن کریم حضور داشته باشند. این برنامه در سالن سراجی برگزار می‌شود.

سرگرد درستکار فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه گراش گفت: «امروز ترویج اقتصاد مقاومتی و شعار سال  نه تنها یک امر تبلیغی و سیاسی، بلکه بالاترین امر مذهبی و معروف ما است. مقام معظم رهبری امسال را سال اقتصاد مقاومتی و عمل دانستند و فرمودند: شعار سال باید تبدیل به یک گفتمان عمومی در جامعه شود.» سرگرد درستکار مصرف کلای داخلی، مصرف بهینه انرژی و سرمایه‌گذاری را از مصداق‌های مهم در اقتصاد مقاومتی دانست.

پراید، جایزه رتبه تک‌رقمی در کنکور

درویشی، رییس اداره آموزش و پرورش شهرستان، نیز در پیشواز روز معلم سخنران جلسه شورای اداری بود، او ضمن تبریک روز معلم گفت: «از نظر علمی ما خودمان هم چندان از آموزش و پرورش راضی نیستیم، اما اصل اساسی، عدم انگیزه دانش آموزان است که در همه شهرها دیده می‌شود. در گراش هم که بعضی مدارس خاص وجود ندارد، شدت‌ این مساله بیشتر است. با تکریم معلمان و علم می‌توانیم انگیزه را ایجاد کنیم. در این راستا جامعه مهندسین شهر به دانش‌آموزی که رتبه تک‌رقمی در کنکور به دست آورد، یک دستگاه پراید جایزه می‌دهد.»

درویشی در بخش دیگری از سخنان خود، از بزرگان شهر و روسای ادارات خواست تا از خیرین برای تقدیر و تشویق دانش‌آموزان کمک بگیرند تا ایجاد انگیزه شود. او گفت: «ساخت مدارس دیگر کفایت می‌کند و سالی یک تا دو مدرسه ساخته شود مشکل را حل می‌کند. بهتر است برای تشویق و ایجاد انگیزه در دانش‌آموزان هزینه کنیم.»

مساح، معاون بهداشت و درمان گراش، در سخنان خود به هفته سلامت پرداخت و گفت: «در هفته سلامت که از یکم تا هفتم اردیبهشت ادامه دارد، قرار است بیست غرفه در پارک بنا شود که همه ادارات می‌توانند برنامه‌ها و کارهای خود را به مهندس خوشبخت، مدیر پشتیبانی دانشکده علوم پزشکی، اعلام کنند تا کارها بررسی و تصمیم‌گیری شود و بتوانند غرفه داشته باشند.»

گزارش تصویری حجت عابدی را از این جلسه ببینید.

ارسال مطلب به دوستان ارسال مطلب به دوستان Print This Post Print This Post

اخبار گراشی ها...
ما را در سایت اخبار گراشی ها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان gerashnews بازدید : 223 تاريخ : پنجشنبه 26 فروردين 1395 ساعت: 15:04

هفت‌برکه: دومین شماره مجله فرهنگی اجتماعی هیمه در وب‌سایت جار منتشر شد. نسخه چاپی هیمه شنبه ۲۸ فروردین ۱۳۹۵ توزیع خواهد شد.

هیمه محصولی از موسسه فرهنگی هنری هفت‌برکه گراش است. دکتر مسعود غفوری سردبیر هیمه در مورد رویکرد نشریه هیمه گفت: «در کنار رسانه‌های سایت هفت‌برکه و نشریه‌های گراش و هفت‌برکه، هیمه رویکردی تحلیلی دارد و اصطلاحا سعی کرده‌ایم در آن سطح کار مطبوعاتی بالاتر باشد.»

شماره نخست هیمه دی‌ماه ۱۳۹۴ منتشر شد و دومین شماره فرودین ۱۳۹۵ منتشر شده است. هیمه با قیمت ۵ هزار تومان توزیع می‌شود اما می‌توانید نسخه اینترنتی آن را با قیمت دو هزار تومان از سایت جار خرید کنید. (لینک خرید)

دومین شماره هیمه با روی جلدی از دکتر احمد اقتداری منتشر شده است و با سرمقاله مسعود غفوری درباره خودکشی آغاز می‌شود و بعد چهار بخش اصلی آن آغاز می‌شود.

در بخش فکر پرونده‌ای با عنوان «روز پس از انتخابات» گشوده شده است. محمد خواجه‌پور و مسعود غفوری سیستم‌های انتخاباتی در کشورهای مختلف را بررسی کرده و به دنبال راهی برای کارآمدتر کردن انتخابات مجلس شورای اسلامی هستند. این سیستم‌های انتخاباتی در یک داده‌نما نیز نمایش داده شده است.

در مقاله «معمای انتخابات به زبان نمودار» محمد خواجه‌پور آمار انتخابات چهار دوره گذشته مجلس شورای اسلامی را در حوزه انتخابیه لارستان، خنج و گراش بررسی کرده و تطبیق داده است. امیرحسین نوبهار و رضا دیباچی دو دانشجو و دانش‌آموخته علوم سیاسی مقالات دیگر این بخش را نوشته‌اند.

اصلی‌ترین مقاله بخش شهر به یادداشت راحله بهادر در مورد آرایش زنان اختصاص دارد. مسعود غفوری در مقاله «خط مونتاژ ماشین‌های فکری» نگاه ساختارگرایانه برای این گونه موضوعات را پیش‌نهاد می‌کند. در انتهای بخش شهر جواد حسن‌نژاد با احمد تراب‌پوران مهاجر گراشی ساکن ایرلند گفتگو کرده است.

در بخش گپ صحبت‌های صریح دکتر احمد اقتداری یکی از مهمترین پژوهشگران حوزه خلیج فارس در مورد بخش‌هایی از تاریخ جنوب ایران منتشر شده است. نگاه دکتر اقتداری به خاندان آیت‌اللهی از بخش‌های جذاب این گفتگو است.

بخش هنر نسبت به بخش‌های دیگر تنوع بیشتری دارد. این بخش با معرفی صفحه اینستاگرام و عکس‌های جواد آب‌افکن آغاز می‌شود. صفحه تازه سبزها و قرمزها از سعید سرخی و گزارش تصویری مهدی وفایی‌فرد از صندوق سیار روز انتخابات، دیگر صفحه‌های عکس این شماره هستند. در بخش‌های ادبی سعید توکلی داستان آستارای مسعود غفوری را نقد کرده است و راحله بهادر نگاهی کریستوایی به شعر لبه از محمد خواجه‌پور دارد.

Himeh Mag-No02-_Page_01

Himeh Mag-No02-_Page_02

ارسال مطلب به دوستان ارسال مطلب به دوستان Print This Post Print This Post

اخبار گراشی ها...
ما را در سایت اخبار گراشی ها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان gerashnews بازدید : 286 تاريخ : چهارشنبه 25 فروردين 1395 ساعت: 14:47

هفت برکه (گریشنا): هیات تنیس روی میز شهرستان گراش با همکاری هیات ورزش دانش‌آموزی با شعار هر خانواده یک قهرمان از دانش‌آموزان ابتدایی پسر تست‌های استعدادیابی می‌گیرد.

به گزارش روابط عمومی هیات تنیس روی میز شهرستان مرتضی موغلی، رئیس هیات تنیس روی میز شهرستان گراش گفت: «کمیته استعدادیابی تنیس روی میز شهرستان طبق برنامه‌های از قبل تعیین شده روز چهارشنبه، بیست و پنجم فروردین ماه ساعت ۱۶ تا ۱۸ ( دانش آموزان ابتدایی اول تا سوم) و ساعت ۱۸ تا ۲۰ ( دانش‌آموزان چهارم تا ششم ابتدایی) در سالن پینگ پنگ بانو حاجیه رضوی واقع در استادیوم ورزشی با شعار هر خانواده یک قهرمان این طرح را به مرحله اجرا می‌گذارد.»

رئیس هیات تنیس روی میز گراش افزود: «از افرادی که در این جشنواره شرکت می‌کنند تست‌های ورزشی گرفته می‌شود و نفراتی در مرحله اول انتخاب خواهند شد و در مراحل بعدی از این نفرات تست‌های پزشکی زیر نظر پزشک متخصص و پیکرسنجی گرفته می‌شود و در پایان می‌بایست در آزمون‌های تخصصی شرکت کرده و نفرات برگزیده برای انجام تمرینات پیشرفته جهت نخبه شدن به کمیته استعدادیابی و نخبه‌پروری معرفی می‌شوند.»

موغلی در پایان از همه‌ی خانواده‌های شهرستان گراش دعوت کرد که تمامی فرزندان خود را در این جشنواره شرکت دهند تا مسیر رشد فرزندان خود را شاهد باشند و در آینده از معضلات اجتماعی پیشگیری کنند.»

در پایان به چهل نفر از شرکت کنندگان جوایزی اهدا خواهد شد.

22

ارسال مطلب به دوستان ارسال مطلب به دوستان Print This Post Print This Post

اخبار گراشی ها...
ما را در سایت اخبار گراشی ها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان gerashnews بازدید : 228 تاريخ : چهارشنبه 25 فروردين 1395 ساعت: 6:58

هفت برکه (گریشنا): دکتر سید جواد محقق، معاون توسعه و مدیریت منابع دانشکده علوم پزشکی گراش با حضور در مرکز جامع سلامت این شهرستان، از این مرکز بازدید کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی گراش،دکتر محقق در این بازدید دو ساعته، ابتدا با حضور در دفتر دکتر فاطمه پورشمسی، مدیر مرکز جامع سلامت گراش در جریان خدمات کلی این مرکز  قرار گرفت. مرکز جامع سلامت بیش از این به عنوان درمانگاه شناخته می‌شدند.

معاون توسعه و مدیریت منابع  علوم پزشکی گراش، سپس از واحدهای مراقبین سلامت، سلامت مردان، آزمایشگاه، مطب پزشکان، مطب دندانپزشک، مطب کارشناس روان و تغذیه و دفتر بهداشت حرفه‌ای بازدید کرد و ضمن گفتگو با مسوولین هر واحد و کارکنان شاغل در این مرکز از نزدیک در جریان خدمات ارائه شده به مردم قرار گرفت.

این مقام ارشد دانشکده علوم پزشکی گراش در این بازدید گفت: «یکی از افتخارات دولت تدبیر و امید توجه وی‍ژه به سلامت و بهداشت مردم بوده است که در قالب طرح تحول نظام سلامت مطرح شد و اکنون نیز این تحول در حوزه بهداشت در حال اجرا است که یکی از این اقدامات در حوزه بهداشت، راه اندازی مرکز جامع سلامت در شهرها است و همه‌ی ما وظیفه داریم در قبال انرژی و هزینه‌های زیادی که وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی صرف این مراکز کرده است، بهترین خدمات را به مردم  ارائه دهیم و ارائه چنین خدمتی در سایه تلاش بی‌وقفه و همکاری و همدلی مجموعه علوم پزشکی شهرستان امکان‌پذیر است.»

معاون دانشکده علوم پزشکی افزود:«برای شناساندن مرکز جامع سلامت در شهرستان گراش، نیاز به اطلاع رسانی‌های بیشتر و گسترده‌تر است.»

دکتر فاطمه پورشمسی مدیر مرکز جامع سلامت گراش نیز در این بازدید، ضمن تشکر از حضور معاون توسعه و مدیریت منابع علوم پزشکی در این مرکز،  به بیان شرح فعالیت‌ها از دی ماه ۹۴ و نیز کمبودها و مشکلات این مرکز پرداخت.

مرکز جامع سلامت شهرستان گراش در خیایان درمانگاه (درمانگاه محمدرسول الله(ص)) به مردم شهرستان، خدمات بهداشتی، درمانی ارائه می‌کند.

jameh1

ارسال مطلب به دوستان ارسال مطلب به دوستان Print This Post Print This Post

اخبار گراشی ها...
ما را در سایت اخبار گراشی ها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان gerashnews بازدید : 279 تاريخ : چهارشنبه 25 فروردين 1395 ساعت: 6:58

هفت برکه (گریشنا): حمید محمودزاده با شرکت در دوره‌ی ارتقای داوری درجه ۳ به ۲ و موفقیت در تست بدنی و کتبی به جمع داوران درجه ۲ پیوست.

به گزارش عبدالرضا حسین پور؛ رییس کمیته داوران شهرستان گراش: یک دوره کلاس ارتقای داوری درجه ۳به ۲به میزبانی شهرستان پاسارگاد برگزار شد که حمید محمودزاده داور جوان و آینده‌دار گراشی در این کلاس شرکت نمود و تست بدنی و کتبی را با موفقیت پشت سر گذاشت.
بیست و سه داور از سراسر استان به مدت سه روز به مدرسی استاد علیرضا زکی پور در این دوره شرکت کردند و روز پایانی در ورزشگاه حافظیه شیراز از شرکت کنندگان تست بدنی به عمل آمد.
اختتامیه این کلاس در حضور مهرپیشه؛ رییس کمیته داوران استان و هیات همراه برگزار شد و مدرس کلاس از حمید محمودزاده به عنوان یکی از نفرات برتر کلاس نام برد و تاکید داشت باید نگاه ویژه‌ای به این داور جوان جهت ارتقا به درجات بالاتر شود.
محمودزاده که در تهران مشغول داوری است در فصل تابستان جهت قضاوت به گراش خواهد آمد. کمیته داوران گراش ضمن تبریک برای او  آرزوی موفقیت بیشتر از خداوند متعال مسالت دارد.

hoseinpor2

hoseinpor

ارسال مطلب به دوستان ارسال مطلب به دوستان Print This Post Print This Post

اخبار گراشی ها...
ما را در سایت اخبار گراشی ها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان gerashnews بازدید : 223 تاريخ : چهارشنبه 25 فروردين 1395 ساعت: 6:58

هفت برکه (گریشنا): اگر از مشتری‌های دایمی تاکسی تلفنی‌ها باشید این چند روز حتما این جمله را شنیده‌اید «ببخشید، کرایه‌ها افزایش پیدا کرده است لطفا ۲۵۰۰».

صبح روز شنبه، بیست و یکم فروردین ماه،داشتم کرایه تاکسی را حساب می‌کردم و طبق معمول همیشه دو هزار تومان از کیفم درآوردم و به راننده تحویل دادم زمانی که می‌خواستم از خودرو پیاده شوم راننده‌‌ای با خوش‌رویی گفت:« معذرت می‌خواهم کرایه‌ها افزایش پیدا کرده است و لطفا پانصد تومان دیگر پرداخت کنید.»

برای پیگیری این مساله به دفتر شورای شهر رفتیم، حبیب مهرابی، ریس شورای شهر گراش گفت: «قیمت تاکسی‌ها به هیچ عنوان تغییر پیدا نکرده است و تخطی از نرخ قبل جرم محسوب می‌شود. ماحتی هنوز پیشنهاد اقزایش کرایه تاکسی‌ها را هم دریافت نکرده‌ایم.»

زحمت‌کشان، مسول سازمان حمل و نقل شهرداری گراش که مسئولیت نظارت بر تاکسی‌ها را بر عهده دارد  نیز در جواب به سوال ما که آیا مصوبه‌ای در این زمینه تصویب شده و مجوزی صادر شده است یا نه می‌گوید: «هیچ مجوزی در این زمینه صادر نشده است و هیچ آژانسی حق ندارد کرایه‌ی بیشتری از مشتری‌ها بگیرد در غیر این صورت با آنها برخورد می‌کنیم.»

با یکی از مسولین آژانس‌ها نیز تماس گرفتیم و دلیل این افزایش قیمت را از او پرسیدیم، او می‌گوید: «این افزایش قیمت در پایتخت و استان اعمال شده است و ما نیز تابع این قانون هستیم مشخص نیست ما تا کی می‌بایست منتظر افزایش نرخ کرایه تاکسی‌ها در شهر باشیم. و این درواقع عدم مدیریت درست مسولین را نشان می‌دهد.»

TaxiShahri

عکس مستقیما مربوط به این خبر نیست.

ارسال مطلب به دوستان ارسال مطلب به دوستان Print This Post Print This Post

اخبار گراشی ها...
ما را در سایت اخبار گراشی ها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان gerashnews بازدید : 198 تاريخ : سه شنبه 24 فروردين 1395 ساعت: 22:26

گریشنا(هفت برکه): نمایشگاه آثار هنری دانشجویان دانشکده علوم پزشکی گراش به مدت چهار روز برای دیدار عموم برگزار می‌شود.

به گزارش روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گراش، نمایشگاه آثار هنری دانشجویان و کارکنان دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی گراش با حضور مسئولین دانشکده و استقبال بسیار بالای دانشجویان افتتاح شد.

به گفته‌ مدیر فرهنگی دانشجویی دانشکده علوم پزشکی، بیش از ۱۰۰ اثر هنری به نمایشگاه ارائه شده است که این نمایشگاه را نسبت به نمایشگاههای سال‌های قبل متمایز کرده است.

نمایشگاه آثار هنری دانشجویان و کارکنان از روز سه‌شنبه، بیست و چهارم لغایت جمعه بیست و هفتم فروردین در طبقه فوقانی اداری دانشکده علوم پزشکی گراش از ساعت ۱۸ لغایت ۲۲ پذیرای بازدیدکنندگان خواهد بود که از ساعت ۲۰ تا ۲۲  مسابقه خوانندگی و تک نوازی نیز اجرا خواهد شد.

معاون و مدیر دانشجویی فرهنگی، رییس دانشکده‌های پیراپزشکی و پرستاری و برخی از اساتید دانشکده با حضور در مراسم افتتاحیه، از این نمایشگاه بازدید کردند.

معاونت دانشجویی فرهنگی، جامعه اسلامی دانشجویان و کانون قرآن و عترت(ع) دانشکده علوم پزشکی گراش ، میزبانی این نمایشگاه را به عهده دارند، همچنین بازدید از نمایشگاه برای عموم آزاد است.

asar2

ارسال مطلب به دوستان ارسال مطلب به دوستان Print This Post Print This Post

اخبار گراشی ها...
ما را در سایت اخبار گراشی ها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان gerashnews بازدید : 221 تاريخ : سه شنبه 24 فروردين 1395 ساعت: 17:51

گریشنا(هفت برکه): مسابقه کاریکاتور با موضوع شعار هفته سلامت برگزار می‌شود.

به گزارش روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی گراش مسابقه کاریکاتور با موضوع شعار هفته سلامت (غلبه بر دیابت) از یکم تا هفتم اردیبهشت در سراسر کشور برگزار خواهد شد که جزئیات برنامه‌های شهرستان گراش بزودی از دفتر روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی اعلام خواهد شد .

ستاد برگزاری هفته سلامت اعلام کرد: هنرمندان مسابقه کاریکاتور می‌توانند آثار خود را با موضوع غلبه بر دیابت یا با موضوع کلی دیابت تا پایان هفته سلامت (۷ اردیبهشت ۹۵) به دفتر روابط عمومی ستاد دانشکده علوم پزشکی واقع در دانشکده علوم پزشکی تحویل دهند. شرکت در این مسابقه برای عموم آزاد است.

مسابقه کاریکاتور با همکاری جامعه اسلامی دانشجویان دانشکده علوم پزشکی گراش برگزار می‌شود که به نفرات برتر جوایزی اهداء خواهد شد.

dya

ارسال مطلب به دوستان ارسال مطلب به دوستان Print This Post Print This Post

اخبار گراشی ها...
ما را در سایت اخبار گراشی ها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان gerashnews بازدید : 247 تاريخ : سه شنبه 24 فروردين 1395 ساعت: 17:51

هفت‌برکه (گریشنا): هیات ورزش‌های دانش‌آموزی مسابقات انتخاباتی تیم دو و میدانی دانش‌آموزان ابتدایی را برگزار کرد.

به گزارش روابط عمومی هیات ورزش‌های دانش‌آموزی، این مسابقات با حضور بیش از ۶۰ دانش‌آموز پسر مقطع ابتدایی در دو ماده ۱۰۰ و ۴۰۰ متر در پیست ورزشگاه شهدا و با همکاری اداره ورزش و جوانان برگزار شد. داوری مسابقات بر عهده آقایان مجتبی رحمانیان و سینا پیری و امیرحسین پورشمسی بود و دبیران ورزش و مدیران نیز در برگزاری مسابقه هیات را یاری کردند.

Do va Midani (1)

در پایان این دانش‌آموزان در ماده ۴۰۰ متر به عنوان نفرات برتر شناخته شدند: امیررضا مدرسی، مرتضی افشار، محمدحسن رحیمی، حامد شیرشمسی، علی اصغر نوروزی، محمدعلی دبستان، عادل آزاد، ابوالفضل راهپیما، ایمان محمدزاده و زهیر جعفریو

در ماده ۱۰۰ متر نیز نفرات برتر این دانش‌آموزان بودند: صادق یوسفی، بهنام استوار، حامد شیرشمسی، رضا عظیمی، علی یوسفی، طاها مهرابی، امیرسالار صمیمی، ابوالفضل راهپیما، محمدحسن رحیمی، محمدعلی دبستان.

گفتنی است که این مسابقات،  انتخابی تیم دو و میدانی مقطع ابتدایی شهرستان جهت اعزام به مسابقات استانی بود که اواخر فروردین‌ماه در شیراز برگزار می‌شود.

ارسال مطلب به دوستان ارسال مطلب به دوستان Print This Post Print This Post

اخبار گراشی ها...
ما را در سایت اخبار گراشی ها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان gerashnews بازدید : 223 تاريخ : سه شنبه 24 فروردين 1395 ساعت: 5:26

هفت برکه (گریشنا): نتایج مسابقات سرود و نقاشی همگانی مدارس شهرستان گراش اعلام شد.

به گزارش مصطفی معتمدی، کارشناس فرهنگی هنری آموزش و پرورش؛ فراخوان این مسابقات در بهمن ماه سال گذشته منتشر شد و رقابت‌ها تا پایان اسفند ماه سال۹۴ ادامه داشت. کارشناسی فرهنگی هنری آموزش و پرورش شهرستان گراش طبق روال سال‌های گذشته و بر اساس تقویم اجرایی، مسابقات سرود و نقاشی همگانی را در بین مدارس سطح شهرستان برگزارکردکه برگزیدگان برتر به مرحله استانی راه یافتند.

در بخش سرود همگانی مقطع ابتدایی دخترانه؛ مدرسه آشفته به مقام اول دست یافت به مرحله‌ی استانی راه یافت. مدرسه‌ی کریمیان دوم شد و مدرسه‌ی حضرت زینب(س) مقام سوم را از آن خود کرد.

در مقطع ابتدایی پسران، مدرسه رامیارپور اول شد تا خود را برای رقابت‌های استانی آماده کند و مدرسه‌ی پیام‌آوران به مقام دوم دست یافت.

در همین رشته در مقطع متوسطه‌ی دختران مدرسه‌ی فاطمه زهرا(س) اول شد و مجوز راه‌یابی به رقابت‌های استانی را گرفت و مدرسه‌ی شهید رجایی ارد به مقام دوم رسید.

در رشته‌ی نقاشی مقطع ابتدایی پسران مدارس شهید بهزادی، شهید رامیارپور و فرامرزی به ترتیب اول تا سوم شدند. مدرسه‌ای که مقام اول را از آن خود کرد به مرحله‌ی استانی خواهد رفت.

در مقطع ابتدایی دختران مدرسه‌ی حضرت زینب(س) اول شد و به مسابقات استانی راه یافت مدرسه‌ی رهنورد و مدرسه‌ی بانو حقانی به صورت مشترک رتبه‌ی دوم را به خود اختصاص دادند و مدرسه‌ی قایدی سوم شد.

در همین رشته و در مقطع متوسطه مدرسه‌ی دخترانه‌ی کوثر، رتبه‌ی اول شهرستان را به دست آورد.

sorod v naghashi hamegani4

 

 

 

ارسال مطلب به دوستان ارسال مطلب به دوستان Print This Post Print This Post

اخبار گراشی ها...
ما را در سایت اخبار گراشی ها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان gerashnews بازدید : 356 تاريخ : دوشنبه 23 فروردين 1395 ساعت: 21:29